söndag 16 december 2012

Låång vecka!

Som ni vet gick mina farföräldrar bort förra veckan, det innebar en resa till Danmark för begraving, vi åkte i tisdags till pappa, på onsdagen var det begravning, jätte fint. Det var i den kyrkan som de godt sig i för 66 år sedan och prästen berättade om deras liv och kärlek till varanda, barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Efter ceremonin skulle listorna bäras ut till graven, jag fick vara med och bära farmors kista, det är jag glad för.
Sen blev det lunch i en lokal för alla släktingar träffades och pratade, det var roligt att träffa alla igen trots omständigheterna.

På torsdagen bar det av hem igen mot Varberg för en lugn kväll, men sen efter Nikki hade lagt sig så spydde hon ner hela sig, så det fick bli en dusch, sen somnade stackarn igen.
Hon spydde en gång till den natten, men på fredagen verkade hon bättre, men tyligen inte för på kvällen spydde hon igen. Och så har det hållt på hela helgen, stackars liten. Vi har ringt sjukvårdsupplysningen, de tror att de är vinterkräksjuka, eftersom hon är relativt pigg emellanåt. Vladde är också blivigt sjuk så det är inte roligt. Hoppas de blir bättre.

Jag fyllde dessutom år igår och hade iallafall en bra dag. Jag och mamma var på asia spa på dagen och sen hade du kalas och fest. Vi lämnade Nikki hos mamma igår för vi tyckte att hon hade blivit bättre, hon hade inte spytt och verkade pigg, hon lekte som vanligt så det var ju bra, men på kvällen ringde mamma och sa att hon hade spytt, de hade gett henne vatten för hon var törstig och hon hade druckit ganska mycket så då spydde hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar