söndag 4 november 2012

Det där med att sova.

Va på kalas idag hos mormor, roligt att träffa släkten, det tycker Nikki med;)
Vi var där ganska länge så når vi kom hem fick Nikki bara lite kvällsmat innan det var dags att sova. Har ju haft lite problem med att få henne att somna tidigare men för ett par veckor sedan började vi med att hon bara fick sova en gång på dagen för att hon lättare skulle somna på kvällen och det har gått bra, men för några dagar sedan har hon inte velat sova i sin säng. Vi har lagt henne där varje kväll med flaskan men när hon nästan har druckit upp den märker hon att hon ligger i sin säng och börjar då kasta över alla grejer till våran, napp, täcke gosedjur och allt son hon har där för att hon vill sova i våran säng. Jag brukar lägga tillbaka dem i hennes säng några gånger tills jag ger mig för att hon gråter.
Ikväll bestämde jag att hon skulle sova i sin egen säng, som vanligt började hon kasta grejerna över och gråta, men jag gav mig inte. Efter en stund började jag sjunga för henne och stryka henne över håret och det funkade. Hon somnade i sin EGEN säng! Hurra! Nu får vi bara hoppas att det fortsätter så:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar